top of page

איך בונים משפך שיווקי מנצח?

תמונת הסופר/ת: אמיר נריה ציוןאמיר נריה ציון

עודכן: 5 באוק׳ 2024

מה זה משפך שיווקי?

"משפך שיווקי" הוא כינוי לתהליך שעובר לקוח, החל משלב החשיפה למותג שלכם ועד לשלב בו הוא הופך ללקוח משלם. משפך שיווקי הבנוי היטב, יכול להביא לתוצאות מרשימות, לגייס כמות גדולה של לידים איכותיים ורלוונטיים ולהפוך אותם ללקוחות ממירים, כלומר, לקוחות המבצעים תשלום עבור השירותים או המוצרים שלכם. המשפך בנוי מכמה שלבים, שחשוב להכיר אותם היטב על-מנת לבנות אותו בצורה הטובה ביותר.


מי צריך משפך שיווקי לעסק שלו?

גם אם נדמה לכם שהעסק שלכם לא צריך משפך שיווקי, מדובר בשיטה שמוכיחה את עצמה ולכן, חבל שלא תפעלו בהתאם לה. יתרה מכך, ייתכן ואתם אפילו מפעילים משפך שיווקי מבלי לכנות אותו כך ובמקרה הזה נותר לכם רק לשמר את הקיים וללטש את השלבים השונים כך שיהיו מדויקים, יעמדו בטרנדים הצרכניים כיום וידברו אל הקהל שלכם בצורה טובה יותר.


משפך שיווקי לא בהכרח מתאים לכולם!

לעולם לא תהיה שיטת שיווק אחת שתתאים לכולם!

ייתכן מאוד שלחלקכם המשפך השיווקי יעבוד באופן מושלם ויצליח להביא לכם המון לידים,

אך לא בהכרח שאופי העסק שלכם זקוק לכלי הזה.

זו בסך הכל אסטגרטגיית שיווק וישנם המון עסקים שמצליחים גם בלי מערכת כזו.

גם כשאנחנו כצרכנים מזמינים טיולים, קונים רהיטים והולכים למוסך, לא תמיד אנו עוברים תהליך שכזה.

אז אמנם זה מומלץ שתהיה לכם מערכת כזו, אך לא תמיד ככלל!


איך המשפך השיווקי יכול לעזור לכם?

לעסקים קטנים קשה מאוד להתחרות בתאגידי הענק, שמשקיעים מאות אלפי שקלים בתקציבי השיווק ומופיעים בכל ערוצי המדיה.

באמצעות בניית משפך שיווקי מנצח ויצירת מגנט לידים,

תוכלו למשוך לקוחות להתנסות במוצר ניסיוני במחיר סמלי, מבלי להשקיע סכומים גבוהים במיוחד בשיווק ומשם, לאחר שנוצר האמון בקרב הלקוח הפוטנציאלי, להמשיך ולמכור שוב ושוב מוצרים ושירותים ללקוחות שאיתם הצלחתם לבנות מערכת יחסים על בסיס האמון שנוצר ביניכם.


איך בונים משפך שיווקי מנצח?

רגע לפני שמתחילים!

ישנה גישה של משווקים ו"יועצים" רבים להבטיח ללקוח שכדאי לתת קודם כל בחינם!

אז שהו שלא וממש ממש לא!

הזמן שלכם יקר – וחבל לבזבז אותו על ניסיונות דיג כושלים, משאבים יקרים וזמן יקר שלא ממש צומח על העצים.


לעולם אל תהיו "חינמיים"!

בעבר הצעתי המון שירותים "בחינם" ובשורה התחתונה נוכחתי לגלות, שכל מה שהצעתי לעשות בחינם בהמשך עלה לי הרבה מאוד כסף וזלל ממני המון משאבים. כיום אני נוטה יותר להאמין שאת השלב הראשוני עדיף להתחיל עם מוצר ניסיוני אך לעולם לא להציע אותו "לגמרי בחינם!", אלא במחיר סמלי.

ברגע שאתם מציעים שירותים ומוצרים ניסיוניים בחינם, אתם מושכים "אנשי חינם" – אנשים שרק

מחפשים לקחת מבלי להיות מחויבים לשלם בהמשך.

המשפך השיווקי הנכון לדעתי, הוא מהשלב הראשון להציע מוצר ראשוני במחיר סמלי, ובכך עדיין להצליח לכבוש את אמון הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אך לקוחות כאלו שמוכנים לשלם כסף כבר מהשלב הראשון.

סביר להניח שלקוח ששילם בשלב הראשון, יגלה נכונות לשלם גם בהמשך.


שלב החשיפה וההזדמנות

בשלב הזה הלקוח נחשף למותג שלכם, לפעמים אפילו בפעם הראשונה. מומלץ ליצור סוג של הצעה מפתה, מדריך במחיר סמלי או הזמנה לסדנה במחיר סמלי.

ברגע שהלקוח הפוטנציאלי נחשף להזמנה שיצרתם, הצלחתם לרכוש את האמון שלו בכם ובכך 90%

מהעבודה כבר בידיים שלכם.


אך כשמדובר בשיווק דיגיטלי לשלב הזה יש משמעות רבה, משום שהמסר שהוא נחשף אליו צריך להיות מדויק וקולע ולגרות אותו מספיק כדי לעבור לשלב הבא בתהליך.


לקוחות אלו בשלב הזה כבר פיתחו בכם אמון רב, וסביר מאד להניח כי הם ייכנסו לאתר, יקראו את עיקרי הדברים, יביטו בתיק העבודות וידפדפו בהמלצות של לקוחות ובהמשך יזמינו מכם שירותים נוספים ואף במחירים גבוהים יותר.


שלב שמירת הקשר האישי

מבין אלו שנחשפו למסר והוא הצליח לעורר בהם מספיק את סקרנותם או גרם להם לחוש ולהתנסות בכם, ימשיכו חלק לשלב הבא של השירות או המוצר שלכם במחיר הגבוה מעט יותר.


החל משלב זה רצוי לשמר את מערכת היחסים שמתפתחת עם הלקוח, על מנת לגרום לו לעבור לשלב הבא בתהליך.


שימור העניין יכול להיות באמצעות פרסום המבוסס על רימרקטינג (שיווק חוזר), שליחת ניוזלטרים וסמסים, הזמנה להתרשם מהתכנים שלנו ברשתות החברתיות ועוד. כמו כן, מומלץ אפילו לפנות אל הלקוחות שעברו את השלב הראשוני בפניות ישירות ואפילו בשיחות טלפון ישירות או בהודעות וואטסאפ אישיות עבור ההצעה הבאה שלכם ובכך קיים סיכוי גבוה שיזמין אצלכם דברים נוספים.


פרגנו ללקוחות שלכם. הציעו להם מבצעים ייחודיים והטבות בלעדיות בתמורה לכך שהשאירו לכם את הפרטים שלהם ואף ביצעו מכם רכישה. ניתן למצוא היום בשוק מבחר מסחרר של כלי אוטומציה, עיצוב ותקשורת עם לקוחות, רובם קלים לתפעול.


בהמשך לכך, מומלץ לשמר את הלקוחות גם באמצעות מתן ערך מוסף, למשל ניוזלטר עם מה שחדש בעסק שלכם, תפעול עמוד פייסבוק המפרסם טיפים לשימוש במוצר שרכשו או כל היבט אחר שעולה על דעתכם. זכרו, כי הרבה יותר קשה לשמר לקוחות קיימים מלגייס חדשים.


לכן, חשוב לבקש גם המלצות, היות וסביר להניח שזה הדבר הראשון שמחפשים עליכם הגולשים שלכם באתר. כדאי להשקיע בכך מחשבה ולאסוף כמה שיותר המלצות מלקוחות אמיתיים, בכדי ליהנות ממעגל קליינטים גדול ושבע רצון, שבסופו של דבר גם יתרגם את שביעות הרצון שלו לשיווק חינמי בשיטת פה לאוזן וימליץ עליכם גם ללקוחות נוספים, ככדור

שלג שילך ויגדל בתוך זמן קצר.

הערה חשובה !

לא בהכרח הלקוחות שמזמינים מוצרים ושירותים במחירים סמליים, בהכרח יזמינו אצלכם בהמשך מוצרים במחירים גבוהים יותר.

לרוב לקוחות שמזמינים שירותים ומוצרים במחירים סמליים, הם בדרך כלל לקוחות שמעוניינים להשקיע סכומים נמוכים ולהתנסות במגוון שירותים במחירים סמליים, אמנם הדבר עשוי להגדיל משמעותית את הסיכויים שהלקוחות המזדמנים שלכם יזמינו מכם בהמשך מוצרים ושירותים נוספים


אז אם עדיין אין לכם מערכת כזו של משפך יעיל

שמגדיל עבורכם את כמות הפניות,

ניתן לפנות אלי וביחד נוכל ליצור משפך שיווקי כזה בתוך זמן קצר.

הבלוג של אמיר


אמיר נריה ציון

עסק בקלות

פשוט לפתוח עסק

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page