אם עבדתם עם מנהלי קמפיינים או שהשתתפתם בסדנאות שיווק לעסקים,
בטח שמעתם על המושג שנקרא "משפך שיווקי".
בפוסט הבא אנחנו ננסה להבין מה זה בעצם משפך שיווקי ואיך אפשר ליצור משפך שיווקי מנצח
בדרך היעילה והטובה ביותר ומבלי להתפשר על המחיר?
מה זה בכלל משפך שיווקי?
#משפך_שיווקי היא אסטרטגיית שיווק פופולארית,
שנועדה למשוך גולשים אקראיים ומזדמנים ולהמיר אותם ללקוחות נאמנים ומשלמים,
על ידי בנייה של "מוצר מבוא" או "מוצר היכרות/חשיפה" של הצעה מפתה שלא ניתן לסרב לה,
כמו מדריך להורדה, סדנת היכרות, פגישת/שיחת ייעוץ ללא עלות או תמורת מחיר מאוד סמלי ואטרקטיבי.
הרעיון המרכזי שעומד מאחורי אסטרטגיית המשפך השיווקי, נועדה למשוך מספר גבוה של גולשים אקראיים, כדי להתחיל ולבנות איתם מעין מערכת יחסים לטווח הרחוק על בסיס אמון בהשקעה מזערית ומינימלית. ברגע שהלקוחות הפוטנציאלים נחשפים להצעה האטרקטיבית, יהיה להם הרבה יותר לתת בכם אמון ולרכוש מכם מוצרים נוספים בהמשך.
כאשר בעלי העסקים המתחרים והמובילים משקיעים הון גבוה בפרסום, במיתוג, ביחסי ציבור ובשיווק בסכומים גבוהים,
אסטרטגיית המשפך השיווקי היא למעשה הדרך היחידה לעקוף אותם בסיבוב, על ידי בנייה של מערכות יחסים עם גולשים אקראיים, לצבור מאגר של רשימות תפוצה ונרשמים, כך שהדבר ישתלם מאוד למיישמי האסטרטגייה הזו לטווח הרחוק.
2 אסטרטגיות שונות לבניית משפך שיווקי מנצח:
1. בניית משפך שיווקי עם מוצר מבוא או מוצר חשיפה בחינם - שיווק של מוצר ראשוני ללא עלות. זה יכול להיות מדריך, שיחת היכרות, מוצר טעימה וכד'.
היתרונות:
א. אף אחד לא יסרב לקבל משהו בחינם.
ב. למוצר שלא עולה כסף, צפויים להגיע לקוחות פוטנציאליים רבים.
ג. רמת האמון של הלקוחות בעסק שלנו תהיה מאוד גבוהה.
החסרונות:
א. לרוב יגיעו לקוחות שאינם רציניים ובדרך כלל מדובר בלקוחות אינטרסנטיים ונצלנים.
ב. גם לשיווק של מוצר מבוא בחינם יש עלויות ולכן פחות כדאי.
ג. נצטרך להשקיע משאבים רבים: זמן, כסף ואנרגיה על עשייה ללא כל תמורה כספית.
2. בניית משפך שיווקי עם מוצר מבוא או מוצר חשיפה במחיר סמלי - שיווק של מוצר ראשוני במחיר סמלי, מדריך, פגישת/שיחת היכרות/ייעוץ, קורס דיגיטלי, סדנאות וכד'
היתרונות:
א. מראש אנו מסננים את הלקוחות הנצלניים שאין להם מחויבות לשלם או להתחייב אלינו מלכתחילה.
ב. ברגע שהתהליך מתחיל עם מחיר סמלי, ללקוחות שכבר שילמו לנו משהו בעבר, יהיה הרבה יותר קל לשלם לנו שוב בהמשך הדרך.
ג. אפשר עדיין להרוויח ולפרסם מבלי להפסיד כספים.
ד. עדיין רמת האמון של הלקוחות תהיה גבוהה, היות ועדיין מדובר בהצעה במחיר הוגן ואטרקטיבי לעומת המתחרים.
החסרון:
א. רמת ההיענות תהיה מעט יותר נמוכה מאשר מנגוננים של משפכים שמציעים מוצרי מבוא בחינם.
לסיכום, אז מהי הדרך הנכונה והמומלצת לבניית משפך שיווקי?
מניסיוני האישי והעסקי, באופן חד משמעי, כמובן שעדיף לאמץ את גישת המשפך השיווקי עם מוצר המבוא במחיר הסמלי ולהתרחק מאנשים שמחפשים הצעות מפתות בחינם ומבלי להתחייב אלינו. הסינון הראשוני, עשוי לבנות לנו בסיס טוב של לקוחות איכותיים ורציניים ולא נצטרך לבזבז בעתיד זמן ואנרגיה רבה על לקוחות נצלניים.
לעומת זאת, ישנם המון בעלי עסקים מובילים שמוכנים אפילו להפסיד כספים, רק כדי להגיע למספר גבוה ביותר של לקוחות פוטנציאליים וגם אם הדבר עלול להוביל אותם להפסדים. אך עדיף שאתם תהיו קצת יותר רציניים, למדו להעריך את הזמן, את מאמצי השיווק, את תקציב הפרסום והשיווק ואת האנרגיות שלכם, אך ורק בדברים מועילים, אך כמובן שלא כדאי לעשות הכל בכל מחיר.
אמיר נריה ציון,
עסק בקלות,
פשוט לפתוח עסק
Comments