בפוסט זה אנו נלמד איך להגדיר נכון קהלי יעד בקמפיין פייסבוק?
הגדרת קהל היעד נקראת גם 'טרגוט'. בטח שמעתם פעם את המושג הזה...
1. מיהו קהל היעד שלי?
השלב הראשון ולפני שיוצאים בקמפיין, הוא בראש ובראשונה לדעת בדיוק מיהו קהל היעד שלכם?
ברגע שתדעו למי שהמוצר שלכם מתאים - יהיה לכם הרבה יותר קל לשווק אותו בהמשך.
הרבה מאוד פעמים אנשים אומרים לעצמם : "המוצר שלי מתאים לכולם!"
אבל ברור לכל אדם שפוי עם טיפת היגיון שזה כלל לא נכון!
זה שלב שהוא עוד הרבה הרבה לפני הטרגוט הטכני בפייסבוק או בגוגל.
הדרך הכי טובה לדעת מיהו קהל היעד שלנו, היא לשאול את עצמנו - מי היו 10 או 20 הלקוחות האחרונים שלנו? ולפי זה ליצור מעין פרופיל ממוצע.
האם הם היו בעיקר נשים, גברים? באיזה גילאים? מה הם עושים בחיים? מאיזה אזור? מצב משפחתי? סטטוס? הורים? עצמאיים? צעירים? מבוגרים? על איזה צורך עונה המוצר או השירות שלי? מה הם אוהבים לעשות, לקנות, היכן לבלות?
ואחרי שהבנתם מיהו הלקוח הממוצע שלכם, לפי זה נעלה את התכנים שלכם בפוסטים ובאתרים שלנו בהתאם.
למשל, אם גילינו שרוב הלקוחות שלנו הם נשים צעירות, הפוסטים ידברו ויפנו אך ורק לנשים צעירות בלשון נקבה. גם גוון התוכן בפוסטים ידבר בשפה צעירה יותר ולא רק בלשון נקבה.
לאחר מכן מגיע השלב הטכני של הטרגוט.
את הטרגוט עושים אך ורק דרך מנהל המודעות במחשב השולחני - לעולם לא נקדם מהנייד ולעולם לא נקדם מהבוסטים וההצעות של פייסבוק כמו:"קדמו את הפוסט והגיעו ל10,000 חשיפות".
2. מטרת הקמפיין - בשלב הראשון נבחר את מטרת המודעה - למעורבות, לשליחת הודעות, לתנועה לדף הנחיתה או כל מטרה אחרת.
3. הגדרת קהלי היעד -
בשלב השני נגדיר את קהל היעד - נבחר את המיקומים הגיאוגרפיים ותמיד נסמן רק אנשים שגרים במיקום זה ולא כולם במיקום זה.
נקבע את היישובים הרלוונטים, את הגילאים, את המגדר ונסמן את השפה - עברית בלבד.
4. שלב הפילוח - הגדרת תחומי העניין
לאחר מכן מגיע החלק הטריקי -
פילוח קהל היעד - מהם תחומי העניין, דברים שאנשים סימנו להם לייקים, מה הם אוהבים, מהם עולמות התוכן שלהם, מה הסטטוס שלהם, רמת הכנסה וכו' לרוב מדובר בדברים שאנשים סימנו בהם לייקים.
שלב זה מאוד משתנה מאחד לשני.
* הערה חשובה!
הרבה פעמים כשמקדמים פוסטים בהתחלה, עושים לנו הרבה מאוד לייקים בערבית, בהודית, בתאילנדית ובסינית.
בדרך כלל מדובר בהאקרים שנועדו לחבל לנו בקמפיינים.
אז בשביל למנוע את אובן התקציב, חשוב תמיד לסמן בתחומי העניין 'אי הכללה' ל'מדינה פלסטינית'.
לא מדובר בגזענות כזו או אחרת, אלא שזו פשוט תופעה של האקרים שקיימת בפייסבוק שחשוב מאוד להכיר, אחרת, הקמפיין לא עובד כמו שצריך
לאחר מכן נמשיך בהגדרת הקמפיין, קביעת המיקומים, התקציב והעלאת המודעה - שלב יצירת המודעה. אבל את זה תלמדו בפוסט הבא - איך עושים קידום ממומן בפייסבוק?
אם אתם רוצים ללמוד איך להגדיר נכון את הקהלים ואת המודעות שלכם, מוזמנים ליצור איתי קשר וביחד נדייק את השיווק ואת האסטרטגיה של העסק שלכם.
עלות שעת ייעוץ - 180 ₪
ובתוך מספר שיעורים תוכלו לנהל בעצמכם את מערך השיווק שלכם ולחסוך אלפי שקלים בחודש !!!
מוזמנים לראות מה כתבו עלי התלמידים שכבר למדו איתי>>>
שתפו לחברים...
אמיר נריה ציון
עסק בקלות
פשוט לפתוח עסק
Comments