מחסומי הכתיבה שלנו כבעלי עסקים,
לפעמים עלולים למנוע מאיתנו לפרסם תכנים
חדשים וטובים לרשתות החברתיות.
בפוסט הבא נלמד איך כותבים פוסטים מוצלחים ומהם השלבים החשובים והטיפים לכתיבת פוסטים מוצלחים!
ראייה סלקטיבית
כאשר אנחנו גולשים ברשתות החברתיות,
מבול הפוסטים מציף אותנו מעודף המידע
והמוח שלנו כבר למד אוטומטית לסנן מסרים פרסומיים, המושג הזה נקרא בשפת בשיווק והפרסום:"ראייה סלקטיבית".
רק הפוסטים שהם מדויקים יותר, חדים יותר, מרגשים יותר, מעוצבים ומושקעים יותר, יצליחו לגרום לנו לעצור לשניה ולהתמקד בפוסט שמופיע לנו בפיד.
צפו בקטע קצר
מתוך אחת הסדנאות הראשונות שלי בנושא "ראייה סלקטיבית":
סוף מעשה במחשבה תחילה
הרבה פעמים כשאני נפגש עם עסקים קטנים, במרבית המקרים הרוב המוחץ לא ממש יודע מהם השלבים הנכונים והדרושים לכתיבת פוסטים מוצלחים.
כשאני מגיע אליהם ואומר להם:"או קיי, מהי מטרת הפרסום? מה תרצו לקדם? האם יש לכם מודעה מעוצבת? סרטון? תוכן? מיהו קהל היעד שלכם? וכמה התקציב שלכם לפרסום?" ב86% מהמקרים, הם לא ממש יודעים לענות על השאלות החשובות האלו, וחבל...
מהם השלבים לכתיבת פוסטים?
שימו לב שלפני שבכלל מקדמים משהו, ישנם כמה שלבים שחייבים לעשות:
1. לדעת בדיוק מה המטרה שלכם - ניסיתם לקלוע לסל פעם בעיניים עצומות?
🏀
2. לדעת מה עושים המתחרים שלכם ולעשות שיעורי בית - המטרה היא לא להעתיק, אלא לקבל השראה ולהיות מעודכנים במה שעושים המתחרים המובילים. תזכרו שהחיל הטוב ביותר בצה"ל הוא חיל המודיעין. ידע, מודיעין טוב ונתונים זה כוח עצום.
📡
3. לדעת בדיוק מהו תקציב הפרסום שלכם ולא סתם לפרסם בלי לחשוב.
תקציב זו מילת המפתח שאתם חייבים להתחיל לאהוב ולנהל, ישנם עסקים שמפרסמים בסכומים גבוהים וישנם עסקים שכלל לא מוציאים אגורה על פרסום. אבל לפרסם בתשלום בלי לתכנן ולנהל את התקציב, זו טעות חמורה שתעלה לכם ביוקר בהמשך.
המינימום לפרסום בכל פלטפורמה היא לפחות 85-100 ₪ ליום פרסום והמינימום זה 10 ימי עסקים בחודש (לא חייבים לפרסם כל יום) ואם אין לכם את האפשרות לשלם זאת, עדיף לא לפרסם בכלל בתשלום.
💸
4. תדעו בדיוק מיהו קהל היעד שלכם - זה לא חכם לפרסם לקהל רחב מדי וגם לא לקהל מצומצם מדי ותחשבו היכן קהל היעד שלכם מבזבז את זמן המסך שלו ברוב שעות היממה.
איך לזהות את קהל היעד?
ישנן כמה שיטות לעשות זאת:
א. פשוט תשאלו את עצמכם מי היו 10 הלקוחות האחרונים שלכם.
ב. תפרסמו לקהל רחב בקמפיינים הראשוניים ותנסו להבין, לפי מספר ההקלקות בניתוח הגרפים של המודעות שלכם וכן לפי נתוני השימוש של הדף העסקי שלכם, מיהם הלקוחות העיקריים שלכם.
ג. ניתן גם לעורר ביקוש בקרב הלקוחות האידיאלים שלכם. תחשבו היטב מיהו לקוח האידיאלי שלכם? מה הוא אוהב? איפה הוא גולש? מהי רמת ההכנסה שלו? מהיכן בארץ? גברים, נשים, צעירים, מבוגרים, עסקים, הורים וכו' ותתאימו את המוצרים ואת השירותים השונים שאתם מציעים אליהם.
👥👥👥👥
5. תכינו את השטח ותשקיעו בנראות הדיגיטלית שלכם - תיעזרו באנשי מקצוע מומלצים: צלמים, מעצבים, משווקים, כותבי תוכן. מודעה חובבנית שאינה מושקעת מדי, לעולם לא תצליח לתפוס את האצבעות ואת העיניים שגוללות כל מהר ברשתות החברתיות מבין כמויות הפוסטים. תזכרו שעל דברים טובים משלמים ועדיף שתקנו בכסף שלכם דברים טובים.
הזמנה לסדנת שיווק לעסקים!
שימו לב!
אם הגעתם עד לכאן והבנתם שאתם חייבים להעלות את הרמה שלכם, אני מזמין אתם לתאם איתי 5 שיעורים בסדנה שמותאמת אישית לצקכים שלכם, שבהם אנו נלמד ביחד, איך ליצור תוכן מנצח שייקח אתכם לשלב הבא.
5 שיעורים - 850 ₪
למידע נוסף:
אמיר נריה ציון,
0508944594
עסק בקלות,
פשוט לפתוח עסק.
Comments