top of page

לחשוב מחוץ לקופסא - על חשיבה יצירתית בעסקים

תמונת הסופר/ת: אמיר נריה ציוןאמיר נריה ציון

עודכן: 5 באוק׳ 2024

כמה פעמים שמעתם את המושג:

ואיך זה קשור לדילמות העסקיות שלכם כבעלי עסקים?


אם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם בעיות ודילמות עסקיות שוב ושוב,

כדאי לאמץ את הגישה היצירתית ולהתחיל לחשוב על #פתרונות מחוץ לקופסא.

כשיש לכם #עסק_קטן, אתם נאלצים להתמודד עם בעיות ואתגרים מורכבים פעם אחר פעם,

היות ואין לכם מי שמטפל בכל אחד מתחומי העסק שלכם.


אתם בעלי העסק, אתם אנשי המכירות, אתם שירות הלקוחות, בחלק מהמקרים אתם גם המזכירה ואתם גם אנשי השיווק של העסק שלכם, ולא תמיד הדבר מאפשר לכם לבצע את מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב.


כשיש לכם ריבוי תפקידים, לעולם לא תצליחו למקד את האנרגיה בדבר שלשמו החלטתם לפתוח את העסק. לא תמיד אתם אפשר להשתלט על כל המכלול העצום הזה בבת אחת, מבלי לאבד את הפוקוס ולהתעסק אך ורק בניהול העסק שלכם.

הדבר יוצר עבורכם קשיים ואתגרים לא פשוטים.


זו בדיוק הסיבה שאתם חייבים ללמוד לחשוב בצורה יצירתית מחוץ לקופסא!

לחשוב בצורה קצת שונה מכל מה שהכרתם והורגלתם עד עכשיו.


באמצעות גמישות מחשבתית ומהירות מחשבה,

תוכלו ללמוד כיצד למצוא פתרונות מהירים לכל דילמה ואתגר עסקי שעומד לפניכם בכל שנייה.


הנער הצעיר שהצליח למכור בלונים בדרך יצירתית


בשנות ה80 של תל אביב, היה נער צעיר בשם אלברט,

שהחליט לנסות את מזלו לקראת חגיגות העצמאות ורכש סטוק גדול של בלוני אורז למכירה.


הוא רכש 200 יחידות של בלוני אורז והתמקם בפארק הירקון בתל אביב,

בניסיון למכור כל בלון שעלה לו 10 אגורות תמורת 2 ₪ ליחידה.


כשירד הערב, הוא גילה שיחד איתו, עמדו עוד עשרות נערים ובעלי דוכנים,

שמכרו במקום בדיוק את אותם בלוני אורז שרכש.


בהתחלה הוא התאכזב וקצב המכירות לא היה מעודד במיוחד.

אלברט חשב לעצמו איך הוא מצליח לחסל את כל הסחורה שרכש בדרך מקורית?


לפתע עלה בראשו רעיון מקורי - הוא לקח קרטון וטוש וכתב 3 מילים שבתוך זמן קצר הצליחו להביא אותו לחיסול כל הסחורה במהירות מדהימה. אנשים ניגשו לנער הצעיר בזה אחר זה וכל המתחרים לא הצליחו להבין איך אלברט הצליח לחסל את כל הסחורה כל כך מהר.


מה שכתב אלברט על הקרטון היה:"בלונים עם אחריות!"


הטעויות שהפכו להמצאות גאוניות


היו עוד המצאות רבות לאורך ההיסטוריה שהצליחו ממש "במקרה" -

למשל עוגיות השוקולד צ'יפס הטעימות כולנו אוהבים,

נוצרו על ידי רות גרייבס וויקפילד בשנות ה-30 באכסניה אמריקאית.


וויקפילד אפתה עוגיות וכאשר אזל לה השוקולד, היא החליטה לעשות שימוש בפצפוצי השוקולד של נסטלה, בתקווה שהם יתמוססו, כאשר הדבר לא התרחש כפי שקיוותה רות' - התוצאה היתה כל כך טעימה שהוחלט לשווק אותם כך לאחר מספר שנים.


דפי הממו הדביקים שכולנו עושים בהם שימוש במשרד לתזכורות חשובות, נוצרו כאשר בשנת 1968, המדען ספנסר סילבר, עשה ניסיון ליצור דבק חזק במיוחד ולמעשה התקבלה בדיוק התוצאה ההפוכה.

אף אחד אמנם לא חשב שמה"טעות" של סילבר תיוולד ההמצאה הגאונית שאותה גילה המדען ארט פריי, כאשר הבין שפיסות הנייר אינן מותירות סימן כסימניות עבור ספרי הקודש שלו.


על חשיבה יצירתית מחוץ לקופסא


זה בדיוק כמו שבטח ראיתם את המבחן המוכר עם 9 נק' בצורת ריבוע,

אשר הנבחן נדרש לצייר קו שעובר בין כל הנקודות, מבלי להרים את העפרון.

הדרך לפתרון מגיעה, אך ורק כאשר הנבחן מחליט לצאת ממסגרת התמונה.



לחשוב מחוץ לקופסא
לחשוב מחוץ לקופסא

לפעמים חשוב שנצליח לחשוב קצת מחוץ לקופסא באופן יצירתי ומקורי.


"אני אומר להם שאין בעיות, רק פתרונות!"

במקום לחפש את הבעיה הקיימת בכל דבר, נסו למצוא את הפתרון.

ברגע שתאמינו שבעולם שלנו אין בעיות, אלא אך ורק פתרונות.


לעתים וגם כשנדמה שעשינו טעות, יתכן שעלינו על רעיון גאוני,

לפעמים אנו רק צריכים להסתכל על הדברים מזווית ראייה אחרת

והדברים שנביט בהם יקבלו משמעות אחרת לחלוטין.


הבלוג של אמיר


אמיר נריה ציון

עסק בקלות

פשוט לפתוח עסק


לקריאה נוספת:



למאמרים נוספים - כנסו למגזין
למאמרים נוספים - כנסו למגזין

Comments


bottom of page